Avtoserviserji imajo v odnosu do zavarovalnic nemalo težav in odprtih tem, ker to velja za vse, so združili moči. Na pobudo Sekcije avtoserviserjev pri OZS so se tako naši avtoserviserji sestali s kolegi iz Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS ter v duhu tvornega sodelovanja skušali najti čim več predlogov za rešitev zapletenih in avtoserviserjem izrazito nenaklonjenih odnosov z zavarovalnicami.

Na trgu vzdrževanja in popravil motornih vozil se avtoserviserji soočajo z vrsto specifičnih izzivov, ki so povezani z delovanjem zavarovalnic. Iz izkušenj in pridobljenih informacij namreč ugotavljajo, da se s pristopom zavarovalnic pri obravnavah in povračilu škod, ki so vezane na ceno delovnih ur avtoserviserjev ter vrsto drugih stroškov in procesov njihovega dela, nikakor ne morejo strinjati.

Zavarovalnice izkoriščajo specifike trga

Zaradi majhnega števila zavarovalnic, ki pri nas delujejo na polju avtomobilskega zavarovanja, imajo te namreč moč, da kot plačniki avtoservisnih storitev oblikujejo sebi naklonjeno cenovno politiko, ki avtoserviserje vodi v splet nevzdržnih razmer, celo v propad, ob tem pa hkrati ostajajo gluhe za vse njihove argumente, predloge in pobude.

Teme skupnega sodelovanja

Na januarskem delovnem sestanku avtoserviserjev obeh stanovskih organizacij, ki sta ga vodila Miran Andrejek, predsednik Sekcije avtoserviserjev pri OZS in Zoran Sodnik, predsednik Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS, so avtoserviserji zato izpostavili ključne teme medsebojnega sodelovanja, ki imajo za cilj ohranitev in nadgradnjo strokovnosti, kadra v panogi, varnosti v prometu in celo preživetja panoge. Ugotavljajo, da se bo poslovno sodelovanje panoge avtoservisiranja z zavarovalnicami lahko nadaljevalo le, če bodo zavarovalnice to razumele in sprejele.

Cenovna politika delovnih ur

Med ključnimi temami je na prvem mestu ekonomsko vzdržna cenovna politika delovnih ur, kjer morajo zavarovalnice sprejeti prilagodljivost cen delovne ure v luči naraščajočih stroškov. S tem se v primerih, ko je zavarovalnica dolžna kriti stroške popravila vozila, srečujejo vsi avtoserviserji, tako tisti z ali brez pogodb z zavarovalnico.

Poleg tega so aktualne kritične teme tudi zahtevani popusti na material in nadomestne dele, dodatni stroški za posredne obveznosti ob servisiranju, uskladitev programov za izračun škode z upoštevanjem tovarniških normativov in primerjavo s tujino ter priznavanje stroškov potrošnega materiala.

Sklepi in usmeritve sodelovanja

Potrebno se je zavedati, da je sistem pogodb z zavarovalnicami, kot ga imamo v Sloveniji, edinstven in za avtoserviserje ni ustrezen, zato je njihov cilj, da oblikujejo trajnostne, v varnost usmerjene, pravične in v skladu z zakonodajo ter etičnimi standardi naše panoge usmerjene rešitve.

Zato so se dogovorili, da OZS in GZS k sodelovanju pozoveta še kolege iz vrst uvoznikov motornih vozil, ki so organizirani znotraj Trgovinske zbornice Slovenije, TZS, ter skupaj z njimi ustanovijo delovno skupino, ki bo skupni nastop in sodelovanje z zavarovalnicami oblikovala naprej.

Kmalu tudi okrogla miza

Za bližnjo prihodnost pa so si zadali, da bodo na to temo čim prej pripravijo okroglo mizo in javnosti predstavijo nevzdržne razmere, ob tem pa določijo tudi svoje minimalne pogoje in standarde, na podlagi katerih bi lahko določili, kaj predstavlja vzpostavitev vzdržnih razmer, pozovejo zavarovalniško združenju in zavarovalnice k sodelovanju in razumevanju standardov, opozorijo kolege, da posodobijo cenike in se jih tudi držijo ter najdejo način, da bi sodni izvedenci pripravili študijo o ekonomski ceni avtoservisne ure.

 

Vir: Revija Obrtnik podjetnik, 2/24